Let’s travel together.

Paxos si Antipaxos, doua din frumoasele Marii Ionice

Cand vine vorba de explorat, nu trebuie sa imi spui de doua ori. Doar ma cheama “Greek Explorer”, nu?

Insulele Marii Ionice imi sunt tare dragi, mai ales ca prima oara cand am ajuns in Grecia acum multi ani a fost chiar aici. Vizitam atunci Insula Zakynthos dupa o incursiune scurta pe continent si, vrand, nevrand, am ramas cu gandul la ea. Apoi mi-am facut drum aproape in fiecare an pe aici.

paxos-si-antipaxos-doua-din-frumoasele-marii-ionice-1

Astazi vreau sa iti povestesc despre doua in insulele cele mai mici ale Marii Ionice, despre Paxos si Antipaxos, insule pe care le-am vizitat de doua ori pana acum, insa foarte rapid de fiecare data, in excursii de cate o zi. Mi-as fi dorit mai mult, insa, poate reusesc data viitoare cand voi planui macar o saptamana de stat aici.

Ei bine, drumurile m-au dus de nenumarate ori in insula Corfu loc in care ai unde sa te plimbi in lung si-n lat fara sa te plictisesti luni de zile… Si in unul din momentele mele de explorare am zis sa vad in ce masura pot vizita si insulele din jurul lui Corfu. Si asa am gasit nenumarate excursii de 1 zi care ajungeau in Paxos si Antipaxos. Chiar daca ideea de a petrece numai o zi in aceste insule m-a dat putin inapoi (imi doream sa stau macar 2-3 zile), am zis ca zi o experienta de o singura zi este “o experienta” asa ca merita sa merg sa arunc un ochi. Iar daca imi place, sa imi aranjez drumurile astfel incat sa zabovesc apoi mai mult pe acolo.

Asa ca zis si facut: dimineata nu foarte devreme (cred ca stii ca grecii nu sunt chiar atat de matinali iar lucrurile pe insule se intampla destul de incet), undeva pe la 10 si ceva, m-am imbarcat alaturi de alti calatori curiosi sa vedem cum este Paxos si mai ales apele cristaline din jurul insulei Antipaxos.

paxos-si-antipaxos-doua-din-frumoasele-marii-ionice-2

Croaziera de o zi includea o plimbare pe la grotele albastre (da, aproape fiecare insula din Grecia are grotele ei insa sunt diferite si frumoase de fiecare data), o oprire pentru o baie in apele albastre din golfurile insulei Antipaxos si o oprire de 2-3 ore in localitatea Gaios, capitala insulei Paxos.

Planul suna bine, iar vasul de croaziera pe care l-am nimerit de data atsa a fost un pic mai mic decat cele obisnuite si ceva mai linistit. Cum eu iubesc linistea, m-am bucurat in tihna de plimbarea pe mare, de priveliste si de razele soarelui.

Privite de jur imprejur, Paxos si Antipaxos se aseamana foarte tare mai ales datorita solului. Ambele insule sunt destul de stancoase iar ghidul de pe vaporas ne spune ca acest lucru nu mai este intalnit in nicio alta parte a Greciei. Totodata, invartindu-ma in jurul acestor insule vad o multime de golfuri si golfulete la care puteai ajunge numai cu barca sau..innot! Aveam sa aflu apoi ca in special in cadrul acestor insule daca vrei sa ajungi la cate o plaja diferita in fiecare zi cel mai bine este sa inchiriezi o barca de mici dimensiuni cu care sa te poti strecura peste tot. Clar, pentru anul acesta mi-am pus in minte sa invat sa conduc si o astfel de barca pentru ca simt eu ca merita!

paxos-si-antipaxos-doua-din-frumoasele-marii-ionice-3

Timpul trece altfel in Grecia si mai ales atunci cand ai venit aici pentur relaxare si esti hotarat sa savurezi fiecare moment. Nici nu stiu cand am ajuns in Antipaxos iar capitanul vasului ne-a anuntat cat timp avem pentru baie. Ma uit in jos spre apa albastra. Ma simt deja ca in filmul “Laguna Albastra” la vederea acelei ape cristaline care puteam sa jur ca nu are mai mult de 2 metri adancime. Avea de la 5 la 10 metri de fapt, avea sa ma lamureasca personalul vasului.

paxos-si-antipaxos-doua-din-frumoasele-marii-ionice-4

Bineinteles, m-am bucurat de o baie binemeritata in aceste golfulete dupa atata stat la soare, apoi m-am imbarcat spre Gaios. Aici aveam sa stam vreo 2-3 ore, timp suficient pentru plimbare, pentru a admira peisajul si pentru a gusta macar ceva meze.

Oraselul Gaios este cumva ascuns dupa un golf in mijlocul caruia exista  insula ce poarta vestigiile trecutului – aici se afla ruinele unui castel. Odata ce ajungi aici, te indragostesti pur si simplu de atmosfera.

Am oprit in zona special amenajata pentru vaporasele de excursii de o zi, am admirat apoi zona in care pluteau cele mai frumoase yachturi pe care le-am vazut vreodata si pasii m-au indreptat apoi spre centrul micutului oras.

paxos-si-antipaxos-doua-din-frumoasele-marii-ionice-5

Gaios arata a orasel autentic grecesc, plin de forfota in zona centrala si total linistit in momentul in care te abateai de la strada principala. Curiozitatea m-a impins sa ma pierd pe stradute si sa savurez la maxim atmosfera: am plecat din zona centrala unde am impartit drumul cu vreo 2 gaste care se perindau prin zona spre deliciul vizitatorilor, m-am bucurat de un gyros autentic la o taverna cunoscuta din oras, m-am ferit de arsita soarelui stand la umbra cladirilor caselor si am ascultat murmurul strazii – atat de diferit de la o strada la alte. Se vedea clar pe ce stradute sunt turisti si pe ce stradute sunt localnici din modul in care vorbeau si din modul in care se grabeau sa ajunga undeva sau, din contra, aveau timp de stat la povesti.

paxos-si-antipaxos-doua-din-frumoasele-marii-ionice-6

Dupa amiaza m-am intors in micul port pentru a ma imbarca pe vaporas si a merge inapoi spre Corfu. Am plecat cu senzatia ca este clar ca voi veni aici pentru a savura locul macar pentru o saptamana. Mai ales ca aceasta excursie scurta mi-a deschis apetitul de a merge mai des cu barca!

Cu drag, al tau Greek Explorer!

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.